Adayın Adı ve Soyadı:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Okul: AVCILAR İHKİB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Tarih: /04/2016 Sınıf/Şube: 11/C
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Konusu: PAZARLAMA
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenci Sayısı
|
........
Kız ......... Erkek
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf/dersle ilgili genel gözlemler: (Sıra düzeni,
hazırlanan ders araç ve gereçleri, materyaller vs.)
Sınıfa erkenden girip
derse gelen öğrencilerin düzenli biçimde oturmalarını gözlemlemiş,dağılan
sınıfta yerinden çıkan perdeleri taktırmış,öğrencilerin çantalarını düzenli
biçimde yerleştirmeleri konusunda yol gösterici olmuştur.
Öğretmen masasına kendi
ders materyallerini düzenli biçimde yerleştirerek öğrencilere olumlu örnek
davranış sergilemiştir. Sunum için akıllı tahtayı hazırlamıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin üç aşamasında gerçekleştirilen faaliyetlerin özeti
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Giriş
Aday öğretmen ..........sınıfa güleryüzle girmiş , selamlaşmış ve
yoklama sırasında gelmeyen öğrencinin
neden sınıfta olmadığını sorarak olumlu bir sınıf ortamı oluşması için iyi
bir başlangıç yapmıştır.11/ C sınıfı öğrencilerine konunun adını söylemiş,
yoklama bitinceye kadar konuyu bir kez gözden geçirerek hazır bulunuşluk
düzeylerinin arttırılmasını sağlamıştır.Yoklamadan sonra hazırladığı sunuyu
açarken öğrencilere konuyla ilgili yaşamdan örnekler vererek motivasyonu
arttırmıştır.Öğrenilen bilgileri yaşamları içerisinde nasıl kullanabilecekleri
konusunda açıklama yapmıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ana Etkinlikler
Ders konusu ile ilgili
tanımlamaları yapmıştır. Konuya ilişkin verdiği örnekler ve sorduğu sorularla
ilgiyi canlı tutmayı başarmıştır. Görsel sunum hazırlayıp akıllı tahtada
öğrencilere sunmuştur. Öğrencilere ders sırasında öğrendiklerini
uygulayabilecekleri çalışma kağıtları hazırlamış ve gereken yerlerde
öğrencilere dağıtmıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Bitiş
Öğrenciler konuyu anlamışlardır. Aday öğretmen ses tonunu iyi
ayarlamış, öğrencilerle göz teması kurmuş ,dikkati dağılan öğrencinin yanına
giderek öğrenciyi derse katılması konusunda teşvik etmiştir.Sınıf hakimiyeti konusunda
başarılı olmuştur. Dersin sonuna doğru uygulama yapmaları için çalışma
kağıtları dağıtarak öğrencinin öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı
olmuştur.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genel Yorumlar
İlk ders anlatım uygulaması olmasına rağmen dersi başarılı bir biçimde
işlemiş ,öğrencilerin derse ilgisini canlı tutmuş,espriler yaparak sınıfta
olumlu bir hava oluşmasını sağlamıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori
|
Gözlenen Davranış
|
Sayı
|
Toplam Sayı
|
Notlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenci Merkezli
|
1. Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır
Örnek olay, arazi çalışması, altı şapka, Sokratik
tartışma, ayrılıp birleşme ve istasyon gibi farklı yöntem ve teknikleri
kulllanır.
|
|
|
Kullanılan yöntem ve teknik:
Örnek olay çözümleme,anlatım,soru –cevap,tartışma
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Grup çalışması yaptırır
Öğrenciler iki ya da daha fazla kişiden oluşan
gruplar halinde çalışırlar; küçük grup tartışmaları yaparlar.
|
|
|
3 kişilik çalışma grupları oluşturmuştur.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Bireysel çalışma yaptırır
Öğrenciler çalışma yaprağı, fotoğraf ve metin gibi
materyallerle çalışarak belirlenen amacı gerçekleştirir.
|
|
|
Çalışma yaprakları ve resimler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğretmen Merkezli
|
4. Dersi anlatır
İçerik ya da süreçlerle ilgili olguları ya da
fikirleri verir; kendi düşüncelerini ifade eder.
|
|
|
Öğrenilen bilgileri okul dışında kulanabilecekleri
alanlar haakında bilgilendirme yapmıştır.Konuyu anlatmıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Dersi sunum araçları kullanarak anlatır
Sunum yazılımları, ders kitabı, akıllı tahta vb.
kullanarak dersi anlatır.
|
|
|
Kullanılan sunum araçları:
Ders kitabı,akıllı tahta,power point sunusu,çalışma
yaprakları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Soru sorar
İçerik ve süreçle ilgili bilgi (ezber) ve kavrama
düzeyinde soru sorar; dersi gelişigüzel sorular çerçevesinde işler.
|
|
|
Uygulama yaprakları
|
19 Nisan 2016 Salı
ADAY ÖĞRETMEN ÖRNEK 4A FORM
11 Mart 2016 Cuma
YILLARDIR BİR MESLEĞE AİT BELGE ALMAK İSTEYENLER DİKKAT!!!
Türkiye´de ilk kez Önceki Öğrenmelerin Tanınması Belgesi verildi.
Türkiye’de ilk kez geliştirilen ve gerçek adaylar ile yapılan önceki öğrenmelerin tanınması uygulaması sonucunda yapılan değerlendirmelerde Önceki Öğrenmelerin Tanınmasına ilişkin ilk belgeler adaylara verildi.
Önceki öğrenmelerin tanınması nedir?
Bireyin eğitim, iş veya diğer hayat tecrübeleri aracılığıyla hayatlarının tüm dönemlerinde gerçekleştirdikleri öğrenme için yeterlilik belgesine sahibi olmalarına imkân tanıyan bir sistem olup, örgün, yaygın ve/veya serbest öğrenme çerçevesinde elde edilen belgelendirilmemiş öğrenme kazanımlarının belirli bir standart çerçevesinde tanınması sürecidir.
Potansiyel ÖÖT Faydalanıcıları
Türkiye’de ÖÖT ile aşağıdaki grupların ihtiyaçları karşılanabilecektir:
İşsizler
Kayıtlı istihdama katılamayan kişiler (kayıt dışı çalışan, ancak yetkin kişiler)
İş değiştirmek isteyen, ancak bunun için bir yeterliliğe ihtiyaç duyanlar
Bir işyeri açmak isteyen ve devlet desteklerine başvurmak için bir yeterliliğe sahip olması gerekenler
Dezavantajlı ve yetersiz temsil edilen gruplar
Toplumda kaybedilme riski bulunan geleneksel becerilere sahip çalışanlar (örneğin, taş ustaları, bakır ustaları)
Pilot çalışma;
Bireylerin deneyim ve becerilerini değerlendirerek belgelendirmek esasına dayanan Önceki Öğrenmelerin Tanınmasında ilk aşama olarak 3 meslek alanında (elektrik pano montajcılığı 4. seviye, otel rezervasyon görevlisi 3. seviye ve aşçılık 4. seviye) ilk belgelendirmeler gerçekleştirildi.
Konferansta bu üç meslekten başarılı olan birer adaya Önceki Öğrenmelerin Tanınması Belgesi verildi.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Cıva
CIVA muslukta su var, akar.. biliyorum kalemde mürekkep.. yazar benim aklımda ne var ki Necati akşam cümle cümle iniyor kalbime doyumsuz her...
-
Tekstilin Liflerinin Tanımı ve Yapısı Giyim ihtiyacı insanların temel ihtiyaçlarından birisidir. Yaşamın her alanında çeşitli tekstil mate...
-
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ ALANI BÖLÜM ŞEFLİĞİ I.DÖNEM YILLIK PLANI EYLÜL 1. Demirbaş sayımının yapılması ve tutanak haline getirilmesi ...
-
Avcılar İHKİB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 2017-2018 Eğitim ve Öğretim Yılı Tekstil Teknolojisi Alanı II. Dönem Başı Zümre Toplantı T...