Adayın Adı ve Soyadı:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Okul: AVCILAR İHKİB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Tarih: /04/2016 Sınıf/Şube: 11/C
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Konusu: PAZARLAMA
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenci Sayısı
|
........
Kız ......... Erkek
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıf/dersle ilgili genel gözlemler: (Sıra düzeni,
hazırlanan ders araç ve gereçleri, materyaller vs.)
Sınıfa erkenden girip
derse gelen öğrencilerin düzenli biçimde oturmalarını gözlemlemiş,dağılan
sınıfta yerinden çıkan perdeleri taktırmış,öğrencilerin çantalarını düzenli
biçimde yerleştirmeleri konusunda yol gösterici olmuştur.
Öğretmen masasına kendi
ders materyallerini düzenli biçimde yerleştirerek öğrencilere olumlu örnek
davranış sergilemiştir. Sunum için akıllı tahtayı hazırlamıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin üç aşamasında gerçekleştirilen faaliyetlerin özeti
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Giriş
Aday öğretmen ..........sınıfa güleryüzle girmiş , selamlaşmış ve
yoklama sırasında gelmeyen öğrencinin
neden sınıfta olmadığını sorarak olumlu bir sınıf ortamı oluşması için iyi
bir başlangıç yapmıştır.11/ C sınıfı öğrencilerine konunun adını söylemiş,
yoklama bitinceye kadar konuyu bir kez gözden geçirerek hazır bulunuşluk
düzeylerinin arttırılmasını sağlamıştır.Yoklamadan sonra hazırladığı sunuyu
açarken öğrencilere konuyla ilgili yaşamdan örnekler vererek motivasyonu
arttırmıştır.Öğrenilen bilgileri yaşamları içerisinde nasıl kullanabilecekleri
konusunda açıklama yapmıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ana Etkinlikler
Ders konusu ile ilgili
tanımlamaları yapmıştır. Konuya ilişkin verdiği örnekler ve sorduğu sorularla
ilgiyi canlı tutmayı başarmıştır. Görsel sunum hazırlayıp akıllı tahtada
öğrencilere sunmuştur. Öğrencilere ders sırasında öğrendiklerini
uygulayabilecekleri çalışma kağıtları hazırlamış ve gereken yerlerde
öğrencilere dağıtmıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Bitiş
Öğrenciler konuyu anlamışlardır. Aday öğretmen ses tonunu iyi
ayarlamış, öğrencilerle göz teması kurmuş ,dikkati dağılan öğrencinin yanına
giderek öğrenciyi derse katılması konusunda teşvik etmiştir.Sınıf hakimiyeti konusunda
başarılı olmuştur. Dersin sonuna doğru uygulama yapmaları için çalışma
kağıtları dağıtarak öğrencinin öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı
olmuştur.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genel Yorumlar
İlk ders anlatım uygulaması olmasına rağmen dersi başarılı bir biçimde
işlemiş ,öğrencilerin derse ilgisini canlı tutmuş,espriler yaparak sınıfta
olumlu bir hava oluşmasını sağlamıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori
|
Gözlenen Davranış
|
Sayı
|
Toplam Sayı
|
Notlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenci Merkezli
|
1. Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır
Örnek olay, arazi çalışması, altı şapka, Sokratik
tartışma, ayrılıp birleşme ve istasyon gibi farklı yöntem ve teknikleri
kulllanır.
|
|
|
Kullanılan yöntem ve teknik:
Örnek olay çözümleme,anlatım,soru –cevap,tartışma
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Grup çalışması yaptırır
Öğrenciler iki ya da daha fazla kişiden oluşan
gruplar halinde çalışırlar; küçük grup tartışmaları yaparlar.
|
|
|
3 kişilik çalışma grupları oluşturmuştur.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Bireysel çalışma yaptırır
Öğrenciler çalışma yaprağı, fotoğraf ve metin gibi
materyallerle çalışarak belirlenen amacı gerçekleştirir.
|
|
|
Çalışma yaprakları ve resimler
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğretmen Merkezli
|
4. Dersi anlatır
İçerik ya da süreçlerle ilgili olguları ya da
fikirleri verir; kendi düşüncelerini ifade eder.
|
|
|
Öğrenilen bilgileri okul dışında kulanabilecekleri
alanlar haakında bilgilendirme yapmıştır.Konuyu anlatmıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Dersi sunum araçları kullanarak anlatır
Sunum yazılımları, ders kitabı, akıllı tahta vb.
kullanarak dersi anlatır.
|
|
|
Kullanılan sunum araçları:
Ders kitabı,akıllı tahta,power point sunusu,çalışma
yaprakları
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Soru sorar
İçerik ve süreçle ilgili bilgi (ezber) ve kavrama
düzeyinde soru sorar; dersi gelişigüzel sorular çerçevesinde işler.
|
|
|
Uygulama yaprakları
|
19 Nisan 2016 Salı
ADAY ÖĞRETMEN ÖRNEK 4A FORM
11 Mart 2016 Cuma
YILLARDIR BİR MESLEĞE AİT BELGE ALMAK İSTEYENLER DİKKAT!!!
Türkiye´de ilk kez Önceki Öğrenmelerin Tanınması Belgesi verildi.
Türkiye’de ilk kez geliştirilen ve gerçek adaylar ile yapılan önceki öğrenmelerin tanınması uygulaması sonucunda yapılan değerlendirmelerde Önceki Öğrenmelerin Tanınmasına ilişkin ilk belgeler adaylara verildi.
Önceki öğrenmelerin tanınması nedir?
Bireyin eğitim, iş veya diğer hayat tecrübeleri aracılığıyla hayatlarının tüm dönemlerinde gerçekleştirdikleri öğrenme için yeterlilik belgesine sahibi olmalarına imkân tanıyan bir sistem olup, örgün, yaygın ve/veya serbest öğrenme çerçevesinde elde edilen belgelendirilmemiş öğrenme kazanımlarının belirli bir standart çerçevesinde tanınması sürecidir.
Potansiyel ÖÖT Faydalanıcıları
Türkiye’de ÖÖT ile aşağıdaki grupların ihtiyaçları karşılanabilecektir:
İşsizler
Kayıtlı istihdama katılamayan kişiler (kayıt dışı çalışan, ancak yetkin kişiler)
İş değiştirmek isteyen, ancak bunun için bir yeterliliğe ihtiyaç duyanlar
Bir işyeri açmak isteyen ve devlet desteklerine başvurmak için bir yeterliliğe sahip olması gerekenler
Dezavantajlı ve yetersiz temsil edilen gruplar
Toplumda kaybedilme riski bulunan geleneksel becerilere sahip çalışanlar (örneğin, taş ustaları, bakır ustaları)
Pilot çalışma;
Bireylerin deneyim ve becerilerini değerlendirerek belgelendirmek esasına dayanan Önceki Öğrenmelerin Tanınmasında ilk aşama olarak 3 meslek alanında (elektrik pano montajcılığı 4. seviye, otel rezervasyon görevlisi 3. seviye ve aşçılık 4. seviye) ilk belgelendirmeler gerçekleştirildi.
Konferansta bu üç meslekten başarılı olan birer adaya Önceki Öğrenmelerin Tanınması Belgesi verildi.
4 Mart 2016 Cuma
TEKSTİL ALANI BÖLÜM ŞEFLİK 2.DÖNEM YILLIK PLAN
ŞUBAT 1.HAFTA
1. Zümre öğretmenleri toplantısının yapılması.
2. Üretimde kullanılacak malzeme listesinin belirlenmesi
3. Koordinatörlük çalışmalarının Koordinatör Müdür Yardımcısıyla işbirliği yapılarak izlenmesi
2.HAFTA
1.Bölümöğrencilerine mesleki bilgilendirme çalışmalarının yapılması 2. Bölüm derslerinden ödev alan öğrencilere kaynak kullanımı konusunda yol gösterilmesi
3.HAFTA
1. Koordinatör öğretmenlerin tutmaları gereken süreli evrakların kontrolünün yapılması, ay sonu işlemlerinin takibinin yapılması
2. Mezunları izleme ve işe yerleştirme çalışmalarının yapılması
3. Alan derslerini ilgilendiren mevzuat değişikliklerinin takibi, öğrenci ve öğretmenlere gerekenin duyurulması MART 1.HAFTA
1. Tekstil Teknolojisi alanı ile ilgili kurs,sertifika programları ve yüksek eğitim kurumları ile ilgili bilgilendirme çalışmalarının yapılması,
2. Üretimde kullanılacak malzeme listesinin belirlenmesi, 3. Tekstil Teknolojisi Alanına ait demirbaş eşyanın sayımı, tespiti, kontrolünün yapılması 2.HAFTA
1. Atölyelerdeki makine ve araçların bakım ve kontrolünün yapılması, arada çıkan arızaların giderilmesi 2.Öğrencilere İşletmelerde Beceri Eğitimi Dersi Kapsamında hazırlamak durumunda oldukları Staj dosyalarının oluşturulmasında rehberlik yapılması
3.Okul kitaplığı için alan ile ilgili mesleki arşiv oluşturma.
3.HAFTA 1. Tekstil Teknolojisi Alanı ile ilgili bireyler ile iş birliği yapılarak okula davet edilmesi.
2. Uygulamalı eğitimin incelemeye ve araştırmaya dayalı olarak her türlü ders araç ve gerecinden yararlanılarak yapılmasını ve bunların birimde bulundurulması ve zenginleştirilmesinin sağlanması
4.HAFTA
1. Koordinatör öğretmenlerin tutmaları gereken süreli evrakların kontrolünün yapılması, ay sonu işlemlerinin takibinin yapılması
2. Üretimde kullanılacak malzeme listesinin belirlenmesi,
NİSAN 1.HAFTA
1. Atölyedeki demirbaşların kullanımı ve yıpranmalarının gözden geçirilmesi, arada çıkan arızaların giderilmesi
2. Gelişim tablolarının hazırlanması, koordinatör öğretmenler aracılığı ile işletmelere ulaştırılması
2.HAFTA
1. Gelişim tablolarının toparlanması
2. Telafi eğitiminin yapılıp yapılmayacağı ile ilgili hazırlık çalışmalarının yürütülmesi, planlanması 3.HAFTA
1. 10.sınıf öğrencilerine dal seçimleri ile ilgili bilgilendirme çalışmalarının yapılması
2. Alan Bölüm demirbaşlarının kullanımı ve yıpranmalarının gözden geçirilmesi.
4.HAFTA
1. Koordinatör öğretmenlerin tutmaları gereken süreli evrakların kontrolünün yapılması, ay sonu işlemlerinin takibinin yapılması
2. Çevredeki resmi ve özel kişi ve kurumlar ile ilişki kurularak ,2014-2015 öğretim yılı için işletmelerde beceri eğitiminin yürütüleceği kurum ve kuruluşların belirlenmesi
3. İşletmelere Beceri Eğitimi yıl sonu işlemleri ve öğrenci değerlendirme esasları hakkında bilgiler verilmesi MAYIS 1. HAFTA
1. Üretimde kullanılacak malzeme listesinin belirlenmesi,
2. Kariyer günleri için,mezunlarla iletişime geçilerek çalışmaların yapılması
3. 12. sınıf öğrencilerine staj dosyası kontrolü ve gerekli tavsiyelerde bulunulması MAYIS 2.HAFTA
1. 12.sınıf öğrencilerine üniversite sınavı,sınavsız geçiş sistemi hakkında bilgilendirme çalışmalarının yapılması
2. 10. sınıf öğrencilerine Dal seçimleri ile ilgili bilgilendirilme çalışmasının yapılması
3.HAFTA
1. 12.sınıf öğrencilerinin staj dosyası kontrolü ve gerekli tavsiyelerde bulunulması
2. 2013-2014 yılı için işletme ve işletmeye gidecek öğrencilerin belirlenmesi
3. Tekstil Teknolojisi Alanı ile ilgili olarak belirlenecek bir İş yerine gezi ve gözlem yapılması.
4.HAFTA
1. İşletmelere yıl sonu işlemleri ve öğrenci değerlendirme esasları ile ilgili bilgiler verilmesi,
2. Atölyelerdeki makine ve araçların bakım ve kontrolünün yapılması, arada çıkan arızaların giderilmesi
3. Beceri sınavı öncesi zümre öğretmenleri toplantısının yapılması, Beceri sınavı ile ilgili tüm hazırlıkların yapılması,sınav için öğrencilere duyuru ve açıklamaların Yapılması
4. Koordinatör öğretmenlerin tutmaları gereken süreli evrakların kontrolünün yapılması, ay sonu işlemlerinin takibinin yapılması
HAZİRAN 1.İşletmelerde Beceri Eğitimi yıl sonu sınavlarının yapılması
2. Öğretmen, uzman ve usta öğreticiler ile teknisyenlerin görüşlerinin alınarak birim ile ilgili eğitim-öğretimde ulaşılan sonuçları, yapılan iş, üretim ve hizmetleri, gelecek öğretim yılında alınması gerekli önlem ve gereksinimleri belirten bir rapor hazırlamak, kurum müdürlüğüne teslim etmek ve bir örneğinin dosyada saklanması.
3. Atölyelerin kontrolünün yapılarak bir sonraki yıl için hazırlık yapılması,tamiri mümkün olanların okul idaresine bildirilmesi mümkün olmayanların demirbaştan düşümünün yapılması
4.Koordinatör öğretmenlerin tutmaları gereken süreli evrakların kontrolünün yapılması, ay sonu işlemlerinin takibinin yapılması
24 Ocak 2016 Pazar
KATLANABİLİR EKRAN
LG Display kağıt gibi katlanıp kaldırılabilen yeni bir OLED ekran icat etti. Ekran katlanırken bile görüntü yansıtabiliyor.
Şirket buluşun televizyon kullanma ve bulundurma alışkanlıklarımızda devrim yaratabileceğini söylüyor.
BBC Kuzey Amerika Teknoloji Muhabiri Dave Lee Las Vegas'taki CES Teknoloji Fuarı'nda bu yeni buluşu denedi.
KAYNAK:http://www.bbc.com/turkce/multimedya/2016/01/160105_vid_oled_ekranhttp://www.bbc.com/turkce/multimedya/2016/01/160105_vid_oled_ekran
8 Aralık 2015 Salı
Tanıtım, Mezunları İzleme, İstihdam, Mesleki Rehberlik ve Danışma Komisyonu Gündem Maddeleri
Tanıtım, Mezunları İzleme, İstihdam, Mesleki Rehberlik ve Danışma Komisyonu;
- Öğrencilerimizin mezuniyet sonrası hedeflerinin belirlenmesinde onlara destek vermek,hedefledikleri noktaya varabilmelerinde rehberlik etmek , kariyerlerinde doğru yönde ilerlemelerini sağlayıcı bilgiler vermek için yapılacak çalışmaların planlanması.
- İş hayatında başarıları ile ön plana çıkan iş adamlarının, alanında yetkin uzmanların, akademisyenlerin ve mezunların birikimlerini paylaşmaları, öğrenci veya kursiyerlerin kariyer ve hedeflerini nasıl belirleyecekleri, liderlik anlayışı ve takım çalışmasının nasıl algılanması gerektiği gibi hususlarda öğrenci veya kursiyerlere rehberlikte bulunmaları bakımından kendi alan veya konularında birebir interaktif ortamda konferans, panel, seminer vb. yöntemlerle sunum yapmaları için uygun kişilerin tespiti ve görüşmelerin yapılıp etkinlik takviminin oluşturulması.
- Öğrenci veya kursiyerlerin, iş arama ve mesleki kişisel birikimlerini sunma becerilerini artırmak, başarılı mülakat yapma ve öz geçmiş yazma yeteneklerini geliştirmelerine katkıda bulunmak amacıyla okulumuzda mezuniyet aşamasına gelen öğrencilerle çalışma yapılmasının görüşülmesi.
- Öğrenci veya kursiyerleri iş yeri açma, eleman, makina-ekipman, finansman ve benzeri kaynakları bir araya getirerek iş kurma ve kurduğu işletmeyi geliştirme bilgi ve becerilerine sahip olabilmesi için girişimcilik konusunda bilgilendirilme çalışmalarının planlanması.
- Öğrenci veya kursiyerlerin aldıkları eğitime göre, yurt içinde ve yurt dışında ön lisans, lisans gibi akademik eğitim ve profesyonel çalışma imkânları hakkında bilgilendirilme çalışmalarının planlanması.
- Mezunlarının eğitim gördükleri alan/dallarda istihdam edilebilmeleri için ilgili sektördeki işletmelerle yapılacak çalışmaların görüşülmesi.
- İş yerleri ile iş birliği içinde işe yerleşen mezunları izlenmesinde izlenecek yollar ile öğretim programlarında öngörülen amaç ve hedeflere ne derece ulaşıldığının tespitinin nasıl yapılacağının görüşülmesi.
- Okul veya kurumlardaki alan veya dallar ile bunların öğretim programlarına uyumları hakkında sektör temsilcileri ile görüşmelerin planlanması.
- Mesleğin önemi, toplumdaki yeri, kişisel olarak kendisine ve ulusal gelişime katkısı vs. ile mesleki aidiyet duygusunun ve meslek eğitimine ilişkin tutum ve davranışlar ile mesleğin geliştirilmesi için gerekli okul/sınıf etkinliklerinin planlanması.
- İş yeri gezileri düzenleyerek, öğrenci veya kursiyerlere üretim ve istihdam ortamının gerektirdiği anlayış, değer ve davranışlar konusunda yapılacak rehberlik çalışmalarının görüşülmesi.
- Mezuniyeti yaklaşan öğrenci veya kursiyerlerin mesleki yeterliliği ve eğitim durumuna ilişkin bilgileri içeren özgeçmişler hazırlayarak bunların veri bankası oluşturma çalışmalarının görüşülmesi.
- Mezun olan öğrenci veya kursiyerlerden iş piyasasında çalışmak isteyenleri gerekli belgelerle birlikte İŞKUR'a şahsen başvurmaları ve iş isteği ile meslek alanlarında kayıt olmaları için yönlendirme çalışmalarının görüşülmesi.
- Mezunların izlenmesi ve onlardan dönüt alınması amacıyla mezuniyet sonrası mesleki gelişime yönelik etkinliklerin elektronik ortam ya da karşılıklı etkileşim ile gerçekleştirilmesi çalışmalarının planlanması
- Komisyon, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu, Kontenjan Belirleme. Kayıt-Kabul ve Nakil Komisyonu ile işbirliğinin görüşülmesi
Sanayi Makinelerinde kullanılan İğnelerin kodları
Makine: İğne
Düz
Dikiş Makinesi DPx5
İğne
Transportlu düz dikiş makinesi DPx5
Çift
İğneli Düz Dikiş Makinesi DPx5
Zig
Zag dikiş makinesi SY1965
Overlok makinesi DCx27
İlik
Makinesi
DPx5
Düğme
Makinesi TOx7/TQx1
Reçme Makinesi DVx63
Zincir
Dikiş Makinesi DY12 6AS
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Cıva
CIVA muslukta su var, akar.. biliyorum kalemde mürekkep.. yazar benim aklımda ne var ki Necati akşam cümle cümle iniyor kalbime doyumsuz her...
-
Tekstilin Liflerinin Tanımı ve Yapısı Giyim ihtiyacı insanların temel ihtiyaçlarından birisidir. Yaşamın her alanında çeşitli tekstil mate...
-
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ ALANI BÖLÜM ŞEFLİĞİ I.DÖNEM YILLIK PLANI EYLÜL 1. Demirbaş sayımının yapılması ve tutanak haline getirilmesi ...
-
Avcılar İHKİB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 2017-2018 Eğitim ve Öğretim Yılı Tekstil Teknolojisi Alanı II. Dönem Başı Zümre Toplantı T...