6 Mayıs 2016 Cuma

19 Nisan 2016 Salı

ADAY ÖĞRETMEN ÖRNEK 4A FORM

Adayın Adı ve Soyadı:  

Okul: AVCILAR İHKİB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ                                                                         Tarih:       /04/2016                                       Sınıf/Şube: 11/C

Dersin Konusu: PAZARLAMA


Öğrenci Sayısı

  ........ Kız           ......... Erkek

Sınıf/dersle ilgili genel gözlemler: (Sıra düzeni, hazırlanan ders araç ve gereçleri, materyaller vs.)

Sınıfa erkenden girip derse gelen öğrencilerin düzenli biçimde oturmalarını gözlemlemiş,dağılan sınıfta yerinden çıkan perdeleri taktırmış,öğrencilerin çantalarını düzenli biçimde yerleştirmeleri konusunda yol gösterici olmuştur.
Öğretmen masasına kendi ders materyallerini düzenli biçimde yerleştirerek öğrencilere olumlu örnek davranış sergilemiştir. Sunum için akıllı tahtayı hazırlamıştır.


Dersin üç aşamasında gerçekleştirilen faaliyetlerin özeti


1.       Giriş
Aday öğretmen ..........sınıfa güleryüzle girmiş , selamlaşmış ve yoklama sırasında  gelmeyen öğrencinin neden sınıfta olmadığını sorarak olumlu bir sınıf ortamı oluşması için iyi bir başlangıç yapmıştır.11/ C sınıfı öğrencilerine konunun adını söylemiş, yoklama bitinceye kadar konuyu bir kez gözden geçirerek hazır bulunuşluk düzeylerinin arttırılmasını sağlamıştır.Yoklamadan sonra hazırladığı sunuyu açarken öğrencilere konuyla ilgili yaşamdan örnekler vererek motivasyonu arttırmıştır.Öğrenilen bilgileri yaşamları içerisinde nasıl kullanabilecekleri konusunda açıklama yapmıştır.


2. Ana Etkinlikler
 Ders konusu ile ilgili tanımlamaları yapmıştır. Konuya ilişkin verdiği örnekler ve sorduğu sorularla ilgiyi canlı tutmayı başarmıştır. Görsel sunum hazırlayıp akıllı tahtada öğrencilere sunmuştur. Öğrencilere ders sırasında öğrendiklerini uygulayabilecekleri çalışma kağıtları hazırlamış ve gereken yerlerde öğrencilere dağıtmıştır.




3. Bitiş
Öğrenciler konuyu anlamışlardır. Aday öğretmen ses tonunu iyi ayarlamış, öğrencilerle göz teması kurmuş ,dikkati dağılan öğrencinin yanına giderek öğrenciyi derse katılması konusunda teşvik etmiştir.Sınıf hakimiyeti konusunda başarılı olmuştur. Dersin sonuna doğru uygulama yapmaları için çalışma kağıtları dağıtarak öğrencinin öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı olmuştur.


Genel Yorumlar

İlk ders anlatım uygulaması olmasına rağmen dersi başarılı bir biçimde işlemiş ,öğrencilerin derse ilgisini canlı tutmuş,espriler yaparak sınıfta olumlu bir hava oluşmasını sağlamıştır.











Kategori
Gözlenen Davranış
Sayı
Toplam Sayı
Notlar
Öğrenci Merkezli
1. Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır
Örnek olay, arazi çalışması, altı şapka, Sokratik tartışma, ayrılıp birleşme ve istasyon gibi farklı yöntem ve teknikleri kulllanır.











































Kullanılan yöntem ve teknik:
Örnek olay çözümleme,anlatım,soru –cevap,tartışma
2. Grup çalışması yaptırır
Öğrenciler iki ya da daha fazla kişiden oluşan gruplar halinde çalışırlar; küçük grup tartışmaları yaparlar.











































3 kişilik çalışma grupları oluşturmuştur.
3. Bireysel çalışma yaptırır
Öğrenciler çalışma yaprağı, fotoğraf ve metin gibi materyallerle çalışarak belirlenen amacı gerçekleştirir.











































Çalışma yaprakları ve resimler
Öğretmen Merkezli




4. Dersi anlatır  
İçerik ya da süreçlerle ilgili olguları ya da fikirleri verir; kendi düşüncelerini ifade eder.  
















































Öğrenilen bilgileri okul dışında kulanabilecekleri alanlar haakında bilgilendirme yapmıştır.Konuyu anlatmıştır.
5. Dersi sunum araçları kullanarak anlatır
Sunum yazılımları, ders kitabı, akıllı tahta vb. kullanarak dersi anlatır.










































Kullanılan sunum araçları:
Ders kitabı,akıllı tahta,power point sunusu,çalışma yaprakları
6. Soru sorar
İçerik ve süreçle ilgili bilgi (ezber) ve kavrama düzeyinde soru sorar; dersi gelişigüzel sorular çerçevesinde işler. 












































Uygulama yaprakları

Cıva

CIVA muslukta su var, akar.. biliyorum kalemde mürekkep.. yazar benim aklımda ne var ki Necati akşam cümle cümle iniyor kalbime doyumsuz her...